Historie vzniku leteckého klubu
Jak to celé vznikalo.
Průběžně sbíráme střípky informací o oblasti, na kterém dnes funguje letiště.
Doposud tedy můžeme spolehlivě říci, že za druhé války bylo na ploše letiště a přilehlích pozemcích
cvičiště Wehrmachtu. V blízkém okolí bylo umístěno několik flakových a kulomentých hnízd. To vše pro ochranu
zdrojů pohonných hmot v Chemopetrolu. Přesně tedy : chemické továrny STW (Sudetenländische Treibstoffwerke AG,
Oberleutensdorf). Odtud byl až 15.12.1942 vybaven první vlak s benzínem. Postupně zde bylo zaměstnáno
29 881 zaměstnanců. Od 12.5.1944 je evidováno pravidelné letecké bombardování výroben závodu anglo-americkými
spojenci.
Teplický klub vznikl již v září 1945 jako Český národní aeroklub v Teplicích.
Prvním předsedou byl Jaromír Suchánek. První výbor Českého aeroklubu sestával z těchto nadšenců:
předseda Jaromír Suchánek, pokladník Pluhařík, technik a instruktor létání Liška, jednatel Votík a pan Hajzler
člen výboru.
Klub létal s několika kluzáky Skaut, větroni Grunau Baby a jedním motorovým letadlem Piper.
Český aeroklub obdržel povolení od mjr.Saka, velitele Teplic, používat vojenské cvičiště na Kudlichu v době,
kdy tam vojáci necvičí. Ideální plocha na létání vzhledem k vanoucím větrům od západu, severu a východu,
s převýšením.